Mâncarea în Vama Veche: unde mâncăm, ce mâncăm

Mai întâi de toate, trebuie să precizez că gama de terase, localuri e foarte variată în Vama Veche. Deci și mâncarea în Vama Veche e la fel de diversificată. Găsești cu ușurință să mănânci la prânz o ciorbă și ceva fast-food la cină, de exemplu. Sau la fel de ușor ai la îndemână terase cu mâncare clasică, ca aceea de acasă, fripturi, snițele, salate etc. În plus, găsești mai peste tot fructe de mare, hamsii, ciorbă de pește, pește. Cum e și normal.

În ordinea preferințelor, pur subiectiv, o să fac mai întâi o listă cu localurile la care am fost și am încercat mâncarea în Vama Veche:

1. Cherhana – indiscutabil e pe primul loc, vedeți mai jos de ce
2. Povestea Ceaunului
3. Dabo
4. La Canapele (ambele localuri le-aș situa pe același loc, poate La Canapele Party ar fi totuși pe 4, iar celălalt pe 5).

Ne-am dus la Povestea Ceaunului pentru că am văzut că în fiecare seară foarte aglomerat. Și știți cum e, acolo unde e aglomerat, te gândești că o fi bună mâncarea. Chiar e.

În prima seară în care am comandat acolo, am mâncat cel mai bun gulaș de vită încercat vreodată. Mai bun și decât la Cluj. E adevarat, însă, că la Cluj am mâncat o singură dată. Atunci nu m-a dat pe spate. Gulașul ăsta, în schimb, era picant, cu carne de vită fragedă, aromat, condimentat, cu cartofi moi. Mi-a plăcut grozav de mult.

Iar ca desert ne-am comandat papanași. Am regretat că am ales două porții, pentru că deja gulașul a fost îndestulător, iar papanașii au venit pe o farfurie mare. Trei papanași grăsuți, cu dulceață de afine și smântână. Foarte buni și ei. Dar, evident, eu nu am reușit să termin nici gulașul, nici papanașii.

Tot la Povestea Ceaunului am mâncat a doua seară de după gulaș și papanași câte o salată.

Asta pentru că, cu o seară în urmă eram amândoi foarte plini, voiam ceva ușor. Salatele nu au fost grozave, ci acceptabile și mai ales foarte binevenite.
Mâncarea în Vama Veche

Apoi, am mâncat tot acolo, la prânz, un borș de pui. Că tot suntem amândoi din Fălticeni, păstrăm tradiția cu borșul și căutăm să mâncăm, oriunde mergem, ciorbe acrite cu borș. A fost foarte bun, legume din plin, gustos. Carnea totuși se simțea după gust că nu e tocmai proaspătă, ci reîncălzită.

Am luat micul dejun într-o dimineață acolo, eu o omletă cu spanac și telemea, chiar gustoasă aș spune. Darius un mic dejun care conținea lapte cu cereale (a spus că erau cam vechi cerealele), pâine (nu tocmai cea mai bună, deși scria toast, nu era), gem de prune, unt Lurpak, brânză topită și doi crenvurști. A fost mai îndestulător micul lui dejun.

Iar ultima masă servită la Povestea Ceaunului a fost o pizza împărțită la doi. Nu prea mi s-a părut grozavă, cred ca la o pizza contează foarte mult blatul, iar aici nu a fost prea bun.

În Vama Veche sunt foarte multe localuri La Canapele. La Canapele Rock, la Canapele Party etc. Cele despre care vorbesc eu se află lângă plajă, este și un La Canapele mai departe puțin de plajă.

De la fast-food-ul La Canapele Rock, că există și varianta de restaurant, unde îți aduce meniul și comanzi, am mâncat un souvlaki despre care nu pot spune că a fost foarte bun.

Cu toate că știu cum e cel din Grecia, nu mă aștept să fie la fel de bun și în România pentru că nu prea are cum. Dar măcar asemănător. Tot de la fast-food ne-am luat într-o zi pe plajă o porție de midii și cartofi prăjiți cu sos tzatziki. Mare și îndestulătoare porție. Am mâncat hamsii cu cartofi prăjiți și tzatziki, tot de acolo. La fel de mare, de îndestulătoare și gustoasă.

Apoi, am vrut să încercăm de acolo un hamburger cu bacon. Era foarte mare, porția consistentă, doar că m-a dezamăgit carnea, nu semăna deloc a carne, mai degrabă a soia…

Mâncarea în Vama Veche
În ceea ce privește La Canapele Party, acolo primești meniul, te așezi la terasă și comanzi. De la ora 20:00 e un bărbat care cântă la chitară.

Am incercat un platou de fructe de mare, care a fost mai accesibil la preț în comparație cu într-o altă zi în care ne-am luat doi gyros și două ape și am ieșit cam la fel. Platoul nu numai că a fost decorat minunat, cu rodii și rucola, dar a fost și gustos. Calamarul pe grătar nu ne-a dat pe spate pe niciunul. Nu părea foarte bine făcut, dar era umplut cu o bunătate de brânză feta și măsline. Apoi, inelele de calamar au fost gustoase, caracatița bună, dar nu la fel de bună ca în Portugalia, iar creveții cu usturoi – buni.

Pe lângă, am avut și o salată din roșii, castraveți, ceapă roșie și câte un sos de usturoi. Din punctul meu de vedere, a meritat să încercăm.

Am împărțit amândoi o parte din calamar și câteva alte bucăți din ceea ce mâncăm cu un motan negru cu alb, care a venit lângă masa noastră și de care ni s-a făcut milă. Drept mulțumire, după ce am terminat cina, motanul a venit pe plajă cu noi, la șezlongul de lângă, și l-am alintat cu mângâieri.
Mâncarea în Vama Veche

Cum ziceam și mai sus, ne-am comandat și un gyros de fiecare, la farfurie, care nu numai că nu m-a impresionat, chiar nu mi-a plăcut. A fost mai bun acel souvlaki. Carnea de la gyros era uscată, nu mi-a plăcut felul în care era condimentată. Cartofii nu m-au dat pe spate, am mâncat totuși lipia, ceapa roșie și câțiva cartofi. Și prețul chiar nu a fost pe măsura calității, ci mult mai mare.

Tot acolo am mâncat la prânz o ciorbă a la grec. A fost un castron mare și mi-a plăcut destul de mult. O ciorbă gustoasă și mai ieftină puțin decât la Povestea Ceaunului.

Ne-am dus și la Dabo să mâncăm un Döner, pentru că știam localul din Costinești. tCred că a fost cel mai bun Döner mâncat în acele zile. Mai bun evident decât souvlaki, decât gyros-ul încercate, mai calitativ, mai gustos, împreună cu cartofi, sos și suc.

Și, nu în ultimul rând, o să vă recomand locul nostru preferat, Cherhana, acolo unde aș putea spune că mâncarea în Vama Veche capătă sens și savoare.

Se mănâncă pește extrem de bine, la niște mese frumoase, din lemn, lângă mare. În prima seară în care am mâncat acolo eram foarte aproape de mare, îi simțeam briza, tumultul, răcoarea. Nu am rezistat să venim doar o dată, așa că ne-am promis ca în ultima seară petrecută în Vamă să ne întoarcem. Prima cina pe care am luat-o acolo a constat în păstrăv și scrumbie la grătar. Au fost doi pești mari (prețul e variabil, în funcție de cât e de mic sau mare peștele, e scris gramajul orientativ și prețul pe meniu) la grătar, foarte gustoși, acompaniați de dovlecei la grătar și sos de usturoi.

Sosul de usturoi nu mi s-a părut cine știe ce, noi suntem obișnuiți cu cel făcut din iaurt sau smântână, cel simplu nu mă mai încântă absolut deloc.

Ni s-au încurcat peștii, așa că Darius a mâncat scrumbia pe care am comandat-o eu, iar eu – păstrăvul comandat de el. Nu știu dacă pentru el a fost bine, deși zice că da. Mie una mi-a plăcut grozav de mult păstrăvul, avea o crustă delicioasă, un gust grozav.

Mâncarea în Vama Veche
În ultima seara de acolo, cea în care gândul plecării ne urmărea pașii, ne-am așezat undeva mai în spate, fiindcă localul este destul de lung, cu marea alături de noi, cu o lună care aproape atingea deplinătatea-i, cu stele și cu o răcoare binecuvântată, venită din adâncurile mării.

Am comandat mai întâi o porție de icre de crap cu pâine. Au fost cele mai bune icre pe care le-am mâncat vreodată, cremoase, cu un gust foarte bun. În ceea ce privește peștele, am ales chefalul, nu am mai mâncat niciodată. Avea un gust dulce, cu destul de puține oase, deși tot avea, o carne moale și gustoasă. Am servit în doi unul întreg, la sfatul ospătarului, pentru că era mare, cu legume la grătar (ceapă, dovlecei și vinete) și cu un sos marinăresc picant.

Cherhana nu e foarte aproape de zona plajei, de localuri. Adică trebuie să mergeți înspre zona de camping și rulote, pe mine asta m-a indus în eroare, pentru că mai este o Cherhana undeva prin apropiere de magazine și alte terase, noi am avut noroc că ne-am plimbat și am realizat că sunt două, și că la cea mai îndepărtată voiam să mergem.

Cam asta a fost experiența noastră la mare în ceea ce privește mâncarea în Vama Veche. De precizat că e destul de scump, însă, calitativ, Cherhana întrece așteptările, drept dovadă era mai mereu plin, te chinuiai să găsești o masă liberă.