Cum au fost sesiunea online și al doilea semestru de facultate?

Despre prima sesiune am scris aici, încă îmi amintesc atât de bine emoțiile dinaintea fiecărui examen, necunoscutul, teama, grijile. Comparabil, aș putea spune că a fost mult mai grea prima sesiune, habar nu aveam cum să învăț, ce să învăț, nu știam la ce să mă aștept. Unde mai pui că, din cauza stresului și din cauza și altor probleme care existau pe lângă și nu-mi dădeau pace, cu câteva zile înainte de măriri și restanțe am făcut traheo-bronșită și n-am mai putut să fac nimic. Dar a trecut și, cum e firesc, a venit a doua, sesiunea online, mult mai diferită față de prima, pentru că totul s-a desfășurat online.

Nu aș putea spune că mi-a displăcut în totalitate modalitatea de a învăța și de a avea cursuri și examene online, deși are multe minusuri, printre care faptul că nu toți profesorii au fost la fel de implicați, mulți dintre ei nu au făcut niciun curs online, au preferat să trimită doar suportul de curs, cursul în sine tehnoredactat, fără alte explicații, clarificări, fără niciun fel de contact. Și asta în general s-a petrecut la materii unde ar fi fost nevoie de explicații concrete, ba chiar de exerciții gramaticale, la spaniolă, de exemplu.

Dar, în avantajul meu în ceea ce privește sesiunea online a fost modalitatea de examinare (nu la toate examenele). De exemplu, la examenul de literatura de secol 19 și la cel de Teoria literaturii, am avut de scris eseuri în Word și, pentru că sunt foarte obișnuită să scriu la calculator, pentru că am scris mult mai mult aici decât pe foaie, mi-a fost extrem de simplu să mă încadrez atât ca timp, cât și ca limită de spațiu. În plus, parcă mi-a fost mult mai ușor să mă exprim, ideile au curs mult mai ușor, am avut multă inspirație tocmai pentru că sunt atât de obișnuită să folosesc calculatorul ca instrument de scris.

Poate contactul cu profesorii și cu materia în sine n-a fost la fel cum ar fi fost față în față, mai ales în cazurile despre care scriam și mai sus, când varianta de predat online n-a fost pe placul multor profesori, așa că au ales să nu se implice deloc sau foarte puțin.

Nu mai spun că platformele au fost atât de multe și că fiecare profesor a ales unde și cum vrea să își țină cursul, astfel încât a trebuit să-mi fac o grămada de conturi pe diferite site-uri și să știu unde, când și cum să intru. Au mai fost și probleme tehnice, ca de exemplu nu îmi mergeau căștile și nici microfonul, conexiunea de la internet era slabă și se bloca, pierdeam ceea ce spunea profesorul, rămâneam în urmă, nu reușeam să mă conectez pe platforma unde aveam cursul din cauza nu știu cărei erori etc.

Apoi, ce aș mai adăuga ca dezavantaj e faptul că mi s-a părut mult mai greu să-mi gestionez timpul și să îmi fac un program de muncă. La facultate știam că într-un anumit interval sunt la cursuri, apoi ajung acasă și fac ceea ce am de făcut. Dar lucrurile n-au mai stat la fel ca atunci când mergeam zilnic la facultate. Eram acasă, oscilam între stări de stres, nervozitate din cauza perioadei, mă simțeam îngrijorată, mi se părea totul incert, nu aveam nicio motivație și nicio ambiție, alteori deveneam apatică, intram într-o stare de relaxare și nu voiam să fac nimic.

Așadar, nu aveam un program fix, nu reușeam să citesc cursurile exact în ziua în care îmi erau trimise, la un moment dat eram foarte în urmă cu tot, mă chinuiam să citesc și îmi zbura gândul în altă parte. Abia spre final, aproape de sesiune, dacă am reușit să mă liniștesc, să iau cap-coadă cursurile și să le citesc, să mă concentrez. Până atunci, eram cu toate materiile în urmă, mi se păreau mai interesante serialele, filmele sau pur și simplu statul degeaba, în detrimentul a ceea ce aveam de făcut. Unde mai pui că blogul a luat naștere în timpul stării de urgență, atunci a fost creat, și intram de zeci de ori pe zi să văd ce se petrece, să scriu cât mai mult, să învăț lucruri noi, iar pentru facultate parcă nu mai aveam timp.

Totuși, cea de a doua sesiune, sesiunea online, mi s-a părut mult mai ușoară decât prima, cu toate dezavantajele enumerate mai sus. Chiar dacă nu am fost la fel de motivată, am reușit, totuși, să-mi regăsesc motivația undeva spre final (asta nu înseamnă că în restul timpului nu am făcut absolut nimic, dimpotrivă, dar au existat zile în care m-am lăsat mai mult decât ar fi trebuit pe tânjală). Mi-a plăcut mult mai mult materia, în special literatura de secol 19, motiv pentru care la toate cele 3 examene de literatură (pentru că ne-a fost împărțită cumva materia) am reușit să iau note mari.

În schimb, la spaniolă am avut foarte mult de pierdut pentru că nu am făcut aproape deloc gramatică și, din 3 cursuri și 3 seminarii, am făcut un singur curs online, în rest ne-au fost trimise materiale, așa că a fost greu să învăț de una singură.

N-a fost un semestru ușor din niciun punct de vedere, însă mi s-a părut mult mai plăcut și chiar mai puțin greu decât primul, când mă simțeam ca picată din lună, nu știam ce să fac, cum să fac, timpul nu îmi ajungea pentru nimic, ziceam de o grămada de ori că nu sunt la facultatea potrivită și că vreau să mă las etc. În plus, nici lucrurile din jurul meu nu erau tocmai bine pe atunci, între timp s-au rezolvat sau am reușit eu să mă mai îndepărtez de probleme și să nu mă mai poziționez fix în mijlocul curentului, să las lucrurile mai mult să fie, deși e greu și câteodată nu găsim răspunsuri și nici rezolvări la timp, doar ne obișnuim cu situația și mergem mai departe.

Dar s-au schimbat destul de multe lucruri între timp, m-am mai maturizat, am înțeles mai multe și sper că sesiunea viitoare să fie și mai bună, să-mi placă și mai mult anul doi, să reușesc să culeg și să-mi însușesc toate cunoștințele de care am nevoie. Sesiunea online n-a fost atât de neagră pe cât m-aș fi așteptat la început, de fapt sesiunea chiar nu a fost o problemă din niciun punct de vedere, doar modul de predare (absent – al câtorva profesori) și felul în care mi-am gestionat eu timpul și sarcinile de lucru au ridicat probleme.

sesiunea online
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Abonează-te la newsletter

Verificați și în „spam” mailul de confirmare

Articole populare:

Articole asemănătoare:

Început de școală
Amintiri

Dar astăzi nu…

9 septembrie 2019, dar astăzi nu. 12 ani, nici mai mulți, nici mai puțini, dar astăzi nu. Nucul aproape își îndoaie crengile ca niște brațe

Citește mai mult »

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.